4 perc olvasási idő

Amikor elkezdtem a futást, nem gondoltam, hogy a futásnak köszönhetek egy olyan személyt, aki a posztjaival, tanácsaival, létével más szemszögbe helyezi a futást a szememben. Nem pusztán a fizikai megmérettesére helyezve a hangsúlyt, hanem hogy milyen hatással hatnak ezek az örömök, küzdelmek a lélekre. Gondolatai életünk minden területén megállják a helyüket.
Emiatt interjúvoltam meg Veronikát (Fésűs Veronika – A futás esszenciája).

Mikor és miért kezdtél el futni?
Ha emlékezetem nem csal, 2010-ben kezdtem el futni. És, hogy miért? Mert elegem lett az akkori életvitelemből. 14-16 órát dolgoztam, akár három egymást követő nap. Fizikai és szellemi tevékenység vegyesen. Szükségem volt egy olyan rekreációs tevékenységre, ami feltölt energiával és ami az egész testemet átmozgatja. Illetve le akartam szokni a dohányzásról. Már a második edzés alkalmával nem kívántam a cigarettát. És elvonási tüneteim sem voltak.

Hogyan hatottak Rád az első megtett kilométerek?
Rettenetesen szenvedtem és kínlódtam. 2 km-t képtelen voltam lefutni megállás nélkül. 500 méterenként meg kellett állnom. De tudtam, hogy végig akarom csinálni! Ott és akkor tudatosult bennem, hogy milyen pocsék fizikai állapotban vagyok. Ugyanakkor óriási örömmel és büszkeséggel néztem a jövőbe, mert tudtam, hogy ezt akarom csinálni. Minden egyes kilométerért meg akarok küzdeni.

Emlékszel arra a pontra, amikor úgy döntöttél, hogy maratont fogsz futni?
Igen. Az első félmaratonom után. Olyan sikerélményem volt, hogy többet akartam. Hatalmas tettvágy lett úrrá rajtam.v

Hogyan néz ki egy átlagos heted, amikor nem versenyre készülsz?
Amikor nem versenyre is készülök, készülök valamire. Konkrétan a versenyre készülésre. Viccen kívül. Folyamatosan edzésben tartom magam, hogy mire a felkészülés jön, ne akkor kelljen kapkodni azzal, hogy miben kell javulnom. Úgy kezdek neki, hogy tökéletesen készen vagyok a feladatra. És, hogy a kérdésre is válaszoljak:hétköznapi nőket oktatok a női minőségeik minél jobb megélésére. Női tréningeket tartok különböző témákban; lelki, esztétikai vonatkozásban. Emellett író is vagyok, az irodalom szerelmese. Hamarosan megjelenik első könyvem kortárs romantika stílusban, de már javában készül a többi.

Hogyan néz ki egy heted, amikor versenyre készülsz?
Szigorú és szisztematikus. Nem lehet másképp. Heti 6 edzésem van. Van, hogy egy nap kettő is, így nagyon oda kell figyelnem az étkezésre, folyadék bevitelre, mentális kiegyensúlyozottságra, és ami a legfontosabb: az időbeosztásomra. Minden nap (vasárnap is) 6-kor kelek és ráhangolódok a napra: egy könyvvel, zenével, bármivel, amit éppen óhajt a lelkem.

Mit tanácsolsz azoknak, akik most kacérkodnak a futás gondolatával?
A kacérkodás nem elég. El kell dönteni és neki kell kezdeni. Próbáld ki, hogy érzed magad közben (valószínűleg az első kilométerek nem fognak jólesni), és a lelked megadja a választ. Mozgásra születtünk mindannyian. Nem Tv nézésre. A lendület teszi teljessé az életünket, az visz előre, hiszen a Föld is forog és milyen szép korban van! ? Akkor mi miért nem választjuk a haladást, az innovációt, a fejlődést? Ne kacérkodj! Mozogj! Legyen az bármilyen mozgás.

Készülsz valamilyen versenyre most így télen?
Igen. Az április 2-ai debreceni marathonra. Ami egyben az utolsó marathonom lesz, hiszen nyáron már az ultraversenyekre készülök. Egy új időszámítás, egy új lendület. Ahogy az előbbi kérdésnél is írtam: innováció. Nekem most erre van szükségem.